top of page
  • Foto van schrijverdajo

Nieuw in ons land: laad je batterijen op met een Natuurabonnement

Bijgewerkt op: 29 mrt. 2023

Voor het eerst in ons land kunnen bedrijven een Natuurabonnement nemen voor hun medewerkers. Je zou het kunnen vergelijken met een (bedrijfs)fitnessabonnement of een teambuilding, waarbij bedrijven hun medewerkers de mogelijkheid geven om de batterijen op de laden. Niet in de gymzaal, maar in de mooiste natuur van ons land. En met professionele rangers in hun kielzog, die voor echt straffe impact én beleving zorgen.



De Natuurabonnementen zijn een nieuw concept, iets waarvan een min of meer equivalent te vinden is in landen zoals Costa Rica, maar Forest Fwd en het Nationaal Park Hoge Kempen stemden het concept helemaal af op het Belgisch bedrijfsleven. Beide organisaties sloten daarom een exclusief partnership af en willen zo economie en ecologie weer een stap dichter bij elkaar brengen.


Waar het concreet op neerkomt, is dat bedrijven die op een Natuurabonnement intekenen hun medewerkers heel bewust én concreet meenemen in een duurzaam traject. "Je zou het kunnen vergelijken met een fitnessabonnement of met een teambuilding, maar dan wel met een pak meer impact en maatschappelijke meerwaarde", zo stelt Dajo Hermans van Forest Fwd.


Giving back to society, het is één van die zaken waar bedrijven anno 2023 meer dan ooit op inzetten. Iets zinvol maatschappelijk terugdoen, zou je kunnen zeggen. Een ander sleutelwoord dat ook geregeld valt, is "wellbeing". "Het gaat erom dat mensen opnieuw verbinding vinden en af en toe één stapje achteruit kunnen zetten om er opnieuw twee voorwaarts te zetten. En daar is heel wat nood aan."


Wat zit er in een Natuurabonnement? "Onze Rangers nemen je een aantal keer per jaar mee op sleeptouw doorheen het Nationaal Park. En daarbij is er keuze tussen vijf soorten "Experiences"", aldus Frank Missoul van Forest Fwd. "Van een ware 'deepdive' in de verborgen natuur tot een wetenschappelijke tour over de klimaatverandering. En yep, er is ook een tour gekoppeld aan een smakelijke bierdegustatie."


Daarnaast geef je via je abonnement steun aan één van de vele straffe natuurprojecten, gaande van het beter toegankelijk maken van wandelpaden in het Nationaal Park, over het herstellen van de biodiversiteit, tot het installeren van extra waterpunten. Bovendien wordt elk bedrijf met een abonnement automatisch ambassadeur. "Niet onlogisch", aldus Frank Missoul. "Want je creëert als bedrijf op deze manier echt wel impact. Heel concreet en tastbaar."


Interesse?



Comments


bottom of page