top of page
  • dajo

Forest Fwd lanceert met Story Fwd nieuw communicatiebureau dat focust op duurzaamheid

Geen Public Relations, maar Sustainable Relations. Dat is waar Story Fwd voor staat. Het is het gloednieuwe communicatiebureau, onder de vleugels van Forest Fwd, dat focust op bedrijven die inzetten op duurzaamheid in de meest ruime zin en maatschappelijke impact hebben. Dat er nood is aan “duurzame” communicatie, blijkt uit kersvers onderzoek: ruim de helft van de consumenten heeft meer vertrouwen in een merk als het laat zien dat het een positieve maatschappelijke impact heeft. Alleen loopt het daar vaak fout…


Het nieuwe communicatiebureau Story Fwd werkt onder de vleugels van Forest Fwd. En, terwijl bij Forest Fwd letterlijk werk wordt gemaakt van “storydoing”, was een storytelling component het logische gevolg. Precies daarom wordt nu Story Fwd gelanceerd, dat zich specifiek richt tot bedrijven, organisaties en projecten die hun duurzaam, maatschappelijk verhaal scherp willen stellen.

Communicatie is eerste stap naar inzicht

Eén van de stuwende krachten achter Story Fwd is Dajo Hermans, die ruim tien jaar geleden één van de oprichters van pr-bureau Bepublic Group was. Drie jaar nadat die pr-groep onder de vleugels van Mediafin terechtkwam, ging hij opnieuw ondernemen. Dat leidde tot Forest Fwd, dat Dajo samen met ondernemer Frank Missoul en United Experts Group oprichtte.

“Dat we met Forest Fwd nu Story Fwd lanceren, is iets dat heel spontaan, organisch gebeurt”, vertelt Dajo Hermans. “We hebben de voorbije tijd met eigen ogen gezien dat heel wat bedrijven duurzaam en maatschappelijk bezig zijn, maar soms gewoonweg vergeten om het te vertellen. Of ze krijgen het niet helder en scherp genoeg naar buiten gebracht. Terwijl dat juist erg belangrijk is, want mensen bereik je niet alleen met cijfers en feiten. Je verhaal goed en correct vertellen, is de eerste stap naar inzicht.”

Woorden én daden

Story Fwd legt de focus heel bewust op duurzaamheid en maatschappelijke impact. Zo blijkt onder meer uit recent marketingonderzoek (Consumer Brand Loyalty Marketing Research 2022) dat de helft van de consumenten meer vertrouwen heeft in een merk als het laat zien dat het een positieve maatschappelijke impact heeft. Voorwaarde is dan wel dat de communicatie daarover geloofwaardig is. En laat juist dat meer dan eens een probleem zijn.


“Het belangrijkste is dat woorden en daden op elkaar zijn afgestemd. En op dat vlak zijn we zeker een sparringpartner”, aldus Frank Missoul. “Het impact-verhaal van zoveel bedrijven en organisaties zal altijd de aandacht krijgen die het verdient. Dat wordt op communicatief vlak onze doelstelling. Maar indien gewenst, hebben we ook de expertise in huis om hen te begeleiden op vlak van duurzaam actie ondernemen.”


Story Fwd heeft zowel experten in perscommunicatie, copywriting en communicatiestrategie in haar rangen, als videospecialisten en een grafisch team. Bovendien zal het ook nauw samenwerken met de specialisten van Forest Fwd, die op een pragmatische manier kunnen helpen om duurzame woorden om te zetten in daden.

De hoofdzetel van Story Fwd is gevestigd in Brugge, net zoals Forest Fwd, maar het communicatiebureau is actief in heel België.


www.storyfwd.be



bottom of page